Jak zapisać się do przychodni przez Podpis Zaufany?
Na podstawie podanych przez Ciebie informacji wygenerujemy plik PDF zawierający wypełniony i gotowy do podpisu formularz zapisu do przychodni na wymaganym przez NFZ wzorze. Plik otrzymasz na podanego przez siebie maila w ciągu 2-3 minut od ukończenia formularza online.
Cały proces wystarczy wykonać tylko jeden raz, gdy dołączasz do Dr Teraz. Wszystkie konsultacje w przyszłości odbywają się bez dodatkowych formalności.
1
Sprawdź swoją pocztę i otwórz wiadomość od Dr Teraz
Dokument został wysłany na adres email podany w formularzu. Jeśli adres był niepoprawny, spróbuj wypełnić formularz ponownie.
2
Pobierz dokument PDF z załącznika wiadomości na dysk lub do pamięci telefonu
Sprawdź czy wszystko w treści dokumentu zostało wypełnione poprawnie a następnie pobierz plik z załącznika do pamięci telefonu lub komputera.
3
Wróć do maila od Dr Teraz i kliknij przycisk Podpisz Teraz
Zostaniesz przeniesiony na rządową stronę Podpisu Zaufanego. Następnie kliknij przycisk Wybierz dokument z dysku i załącz pobrany w kroku 2 plik PDF z formularzem. W tym momencie powinna zostać wyświetlona informacja o poprawnym dodaniu dokumentu.
Kliknij przycisk Podpisz.
4
Zaloguj się do Profilu Zaufanego
System poprosi o zalogowanie się do Twojego konta w Profilu Zaufanym. Sugerujemy logowanie poprzez stronę Twojego banku, klikając Zaloguj się przez bank.
Podążaj za kolejnymi instrukcjami w zależności od banku, który wykorzystujesz do logowania. Najczęściej konieczne będzie wpisanie loginu, hasła, i kodu z wiadomości SMS.
5
Kliknij Potwierdź podpisanie dokumentu
Uwaga! Na tym etapie system jeszcze raz poprosi Cię o przejście całej ścieżki logowania do Profilu Zaufanego, co w przypadku wybrania bankowości elektronicznej będzie wymagało ponownego wpisania hasła i kodu SMS.
6
Kliknij Pobierz
Twój formularz jest już podpisany. Pobierz go na dysk komputera lub do pamięci telefonu w celu odesłania do Dr Teraz.
Po kliknięciu "pobierz" nic się nie dzieje?
Najczęściej jest to spowodowane zablokowaniem tzw. "wyskakujących okienek". Jeśli korzystasz z przeglądarki Safari na iPhone, wejdź w Ustawienia - Safari i wyłącz funkcję "Blokuj wyskakujące okienka".
Jeśli korzystasz z Safari na MacBooku, kliknij napis "Safari" w lewym górnym rogu okna, następnie "Ustawienia..." - "Witryny". Na liście po lewej stronie kliknij pozycję "Okna wyskakujące". Następnie po prawej stronie znajdź stronę "moj.gov.pl" i z listy rozwijanej wybierz "Pozwól".
7
Wróć do maila od Dr Teraz i kliknij Wyślij Teraz
Spowoduje to automatyczne wygenerowanie wiadomości zwrotnej na nasz adres email. Pamiętaj, żeby do załącznika wiadomości dodać podpisany formularz, który został pobrany w poprzednim kroku.
Zwróć uwagę na to czy załączany plik zawiera w prawym górnym rogu dokumentu znak podpisu.